Òrgans-de-Govern

Òrgans de govern

El President de l'Organisme

  1. Correspon al President de l'organisme de conca:
    • Ostentar la representació legal de l'organisme.
    • Presidir la Junta de Govern, l'Assemblea d'Usuaris, la Comissió de Desembalse, el Consell de l'Aigua de la demarcació i el Comité d'Autoritats Competents.
    • Cuidar que els acords dels òrgans col·legiats s'ajusten a la legalitat vigent.
    • Exercir la superior funció directiva i executiva de l'organisme.
    • En general, l'exercici de qualsevol altra funció que no siga expressament atribuïda a un altre òrgan.
  2. Els actes i acords dels òrgans col·legiats de l'organisme de conca que puguen constituir infracció de Lleis o no s'ajusten a la planificació hidrològica podran ser impugnats pel President davant la jurisdicció contenciosa administrativa.

La impugnació produirà la suspensió de l'acte o acord, però el Tribunal haurà de ratificar-la o alçar-la en un termini no superior a trenta dies. El procediment serà l'establit en l'article 127 de la Llei Reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa (RCL 1998, 1741).

La Junta de Govern

Funcions

a) Aprovar els plans d'actuació de l'organisme, la proposta de pressupost i conéixer la liquidació d'aquests.

b) Acordar, si escau, les operacions de crèdit necessàries per a finalitats concretes relatives a la seua gestió, així com per a finançar les actuacions incloses en els plans d'actuació, amb els límits que reglamentàriament es determinen.

c) Adoptar els acords que corresponguen en l'exercici de les funcions establides en l'article 23 [1] de la present Llei, així com els relatius als actes de disposició sobre el patrimoni dels organismes de conca.

d) Preparar els assumptes que s'hagen de sotmetre al Consell de l'Aigua de la demarcació.

e) Aprovar, previ informe del Consell de l'Aigua de la demarcació, les modificacions sobre l'amplària de les zones de servitud i de policia.

f) Declarar aqüífers sobreexplotats o en risc d'estar-ho, determinar els perímetres de protecció dels aqüífers, conforme a l'assenyalat en l'article 56 [1] d'aquesta Llei, aprovar les mesures de caràcter general contemplades en l'article 55 [1] i ser sentida en el tràmit d'audiència a l'organisme de conca a què es refereix l'article 58 [1]. Així mateix, li correspon la adopció de les mesures per a la protecció de les aigües subterrànies enfront d'intrusions d'aigües salines a què es refereix l'article 99 [1] de esta Ley.

g) Adoptar les decisions sobre comunitats d'usuaris a les quals es refereixen els articles 81.4 i 82.4 [1].

h) Promoure les iniciatives sobre zones humides a les quals es refereixen els apartats 5 i 6 de l'article 111 [1].

i) Informar, a iniciativa del President, les propostes de sanció per infraccions greus o molt greus quan els fets de què es tracte siguen d'una especial transcendència per a la bona gestió del recurs en l'àmbit de la conca hidrogràfica.

j) Aprovar, en el seu cas, criteris generals per a la determinació de les indemnitzacions per danys i perjudicis ocasionats al domini públic hidràulic, d'acord amb l'article 118 [1] de la presente Ley.

k) Proposar al Consell de l'Aigua de la demarcació la revisió del pla hidrològic corresponent.

l) I, en general, deliberar sobre aquells assumptes que siguen sotmesos a la seua consideració pel seu President o per qualsevol dels seus membres.

La presidència de la Junta correspon al President de l'organisme de conca mentre els vocals representen tant a l'Administració General de l'Estat a l'Administració Tributària de l'Estat, a les Comunitats Autònomes i als usuaris.

Junta de Govern de la CHS

  • Presidència de la Junta: President de la Confederació.
  • Vicepresident primer, triat pels Vocals de la Junta de Govern que siguen representants de les Comunitats Autònomes incorporades a l'Organisme de conca mitjançant convenis.
  • Vicepresident segon, Vicepresident segon del Consell de l'Aigua de la conca.
  • Secretària de la Junta: Secretària General de la Confederació.
  • Vocals de la Junta
    • En representació de l'Administració de l'Estat.
      • Un Vocal pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació.
      • Un Vocal pel Ministeri d'Economia, Comerç i Empresa.
      • Un Vocal pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.
      • Un Vocal pel Ministeri de l'Interior.
      • Un Vocal pel Ministeri de Sanitat..
      • Un Vocal pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Secretaria d'Estat de Medi Ambient.
      • Un Vocal pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Secretaria d'Estat d'Energia.
      • Un Vocal pel Ministeri de Defensa.
    • En representació de les Comunitats Autònomes.
      • Comunitat Valenciana: Dos representants.
      • Comunitat d'Andalusia: Un representant.
      • Comunitat de Castella-la Manxa: Dos representants.
      • Regió de Múrcia: Sis representants.
    • En representació dels usuaris.
      • De proveïment a poblacions: Dos representants.
        • Mancomunitat dels Canals del Taibilla
        • Ajuntament de Múrcia
      • De regadius: Set representants.
        • JCU Nord Vega Segura
        • C.R. Lorca
        • C.R. El Canal
        • C.R. Cartagena
        • Junta d'Hisendats Horta de Múrcia
        • Jutjat Privatiu Aigües Orihuela
        • SCRATS
      • D'usos energètics: Un representant. Iberdrola Generació
    • De la Confederació Hidrogràfica del Segura
      • President
      • Comissari d'Aigües
      • Director Tècnic
      • Cap de l'Oficina de Planificació Hidrològica
      • Secretària General

Actes de la Junta de Govern

Comissió Permanent de la Sequera

Creada per el Reial decret 1265/ 2005, de 21 d'octubre, Reial decret 14/ 2009, de 4 de desembre pels quals s'adopten mesures administratives excepcionals per a la gestió dels recursos hidràulics i per a corregir els efectes de la sequera en les conques hidrogràfiques dels rius Xúquer, Segura i Tajo i Reial decret 356/2015, de 8 de maig, pel qual es declara la situació de sequera en l'àmbit territorial de la Confederació Hidrogràfica del Segura i s'adopten mesures excepcionals per a la gestió dels recursos hídrics.

Funciones:

  1. Reduir les dotacions en el subministrament d'aigua d'aquells aprofitaments que es vegen afectats per la falta de recursos i que siguen precises per a racionalitzar la gestió i aprofitament dels recursos hídrics.
  2. Modificar els criteris de prioritat per a l'assignació de recursos als diferents usos de l'aigua, respectant en tot cas la supremacia de l'ús consignat en l'article 60.3.1º del text refós de la Llei d'Aigües, aprovat per el Real decreto Legislativo 1/2001, de 20 de julio.

Comissió Permanent de la Sequera de la CHS

Estructura de la Comissió Permanent de la Sequera de la CHS

  • President de la Confederació Hidrogràfica.
  • Comissari d'Aigües.
  • Director Tècnic.
  • Cap de l'Oficina de Planificació Hidrològica (que actua de Secretari).
  • Secretària General
  • Un representant del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.
  • Un representant del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació.
  • Un representant del Ministeri Ciència, Innovació i Universitats.
  • Representació de les Comunitats Autònomes, un representant de cadascuna de les següents:
    • Comunitat d'Andalusia.
    • Comunitat de Castella-la Manxa.
    • Regió de Múrcia.
    • Comunitat Valenciana.
  • Representació dels usuaris:
    • Dos representant de Proveïments.
    • Un representant d'aprofitaments energètics:.
    • Dos representants de regadiu.
  • Representació amb veu però sense vot:
    • Un representant d'organitzacions en defensa d'interessos ambientals.
    • Un representant d'organitzacions sindicals.
    • Un representant d'organitzacions empresarials.
    • Un representant de les administracions locals.

[1] Text Refós de la Llei d'Aigües, Reial decret llei 1/2001

normas WAI-AA 2.0
normas HTML5 de W3C
normas CSS3 de W3C
licencia 'Creative Commons' 3.0